Edinsel kalp hastalığının sık sebeplerinden olan Kawasaki hastalığının tanı ve takibi
1Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Çocuk Kardiyoloji Kliniği, İstanbul, Türkiye
Ümraniye Pediatri Dergisi 2024; 1(4): 6-10 DOI: 10.14744/upd.2024.92485

Kawasaki hastalığı (KD), koroner arterlerde tutulum gösteren bir damar vaskülitidir. Çoğunlukla 5 yaşın altındaki küçük çocukları etkiler. Erkekler, kızlara göre 1,5 kat daha fazla risk taşır. Güvenilir bir laboratuvar testinin bulunmaması nedeniyle, KD tanısı klinik bulgulara dayanarak konulmaktadır. Tanı kriterleri zaman zaman değiştirilmiş ve son olarak Amerikan Kalp Derneği (AHA) tarafından 2017 yılında güncellenmiştir. Çoğu vakada kendi kendini sınırlayan bir klinik seyir olsa da, koroner arter anevrizmaları ve tromboembolik olaylar gibi ciddi komplikasyonlar ortaya çıkabilir ve bu nedenle erken tanı ve acil müdahale gerektirir. Asetilsalisilik asit ile birlikte veya tek başına intravenöz immünglobulin (IVIG) bu vakalar için ilk tedavi seçeneği olarak sunulmuştur; ancak vakaların %10–15’inde bu tedaviye direnç gelişebilmektedir ve ek tedaviler gerektirebilmektedir. Bu derlemede, KD tanısı, tedavisi ve takibi hakkında son güncel bilgiler verilmeye çalışılmıştır.

Diagnosis and follow-up of Kawasaki disease, a common cause of acquired heart disease
1Department of Pediatric Cardiology, University of Health Sciences, Ümraniye Training and Research Hospital, İstanbul, Türkiye
Ümraniye Pediatri Dergisi 2024; 1(4): 6-10 DOI: 10.14744/upd.2024.92485

Kawasaki disease (KD) is a vascular vasculitis involving the coronary arteries. KD mostly affects young children under the age of 5. Boys have 1.5 times the risk compared to girls. Due to the lack of a reliable laboratory test, the diagnosis of KD is based on emerging clinical findings. These diagnostic criteria have been changed from time to time, and the most recent guideline was recommended by the American Heart Association (AHA) in 2017. Although it is clinically self-limiting in most cases, it can lead to serious complications such as coronary artery aneurysms and thromboembolic occlusions, and therefore requires early diagnosis and urgent intervention to prevent them. Intravenous immunoglobulin (IVIG) alone or in combination with acetylsalicylic acid has been presented as the first-line treatment for these cases. However, in 10–15% of cases, this treatment may develop resistance, and additional treatments may be required. In this review, we tried to provide up-to-date information about the diagnosis, treatment, and follow-up of KD.