Çocuklarda IgE yüksekliğine ve eozinofiliye yaklaşım
1Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Çocuk Alerji ve İmmünoloji Kliniği, Ümraniye, İstanbul
Ümraniye Pediatri Dergisi 2024; 1(4): 1-5 DOI: 10.14744/upd.2024.87528

Çocukluk çağında IgE yüksekliği ve eozinofili varlığı sıklıkla alerjik hastalıklarda görüleceği düşünülse de, enfeksiyöz hastalıklardan malign hastalıklara kadar birçok hastalıkta görülebilmektedir. Normal değerleri bilmek, normal olmayan değerlerde tanıya götürecek ipuçlarını görebilmek gerekmektedir. Dikkatli bir öykü ve fizik muayene ile ayırıcı tanıların doğru ve erken yapılması çok önemlidir. Bunun yanı sıra hangi hastaların acil müdahale gerektirdiği, hangi hastaların ileri merkeze sevk edilmesi gerektiği mutlaka bilinmelidir.

Approach to elevated IgE and eosinophilia in children
1Department of Pediatric Allergy and Immunology, Ümraniye Training and Research Hospital, İstanbul, Türkiye
Ümraniye Pediatri Dergisi 2024; 1(4): 1-5 DOI: 10.14744/upd.2024.87528

Although it is thought that high IgE levels and the presence of eosinophilia in childhood are often seen in allergic diseases, they can be observed in many conditions, ranging from infectious diseases to malignant diseases. It is necessary to know normal values and to be able to identify clues that will lead to a diagnosis in cases of abnormal values. Accurate and early differential diagnoses through a careful history and physical examination are very important. In addition, it is crucial to know which patients require urgent intervention and which patients should be referred to an advanced center.