Farklı tipte herediter anjiyoödemi olan iki hasta
1Tıp Öğrencisi Mezun 3, İstanbul Medeniyet Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
2Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Çocuk İmmünolojisi ve Allerji Anabilim Dalı, İstanbul, Türkiye
3Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Çocuk Acil Servisi, İstanbul, Türkiye
4Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı, İstanbul, Türkiye
Ümraniye Pediatri Dergisi 2021; 3(1): 78-80 DOI: 10.14744/upd.2022.76486

Herediter anjiyoödem nadir görülen, hayatı tehdit eden ancak iyi bir öykü alımı, dikkatli bir fizik muayene ve birkaç laboratuvar testi ile tanısı konulabilen bir hastalıktır. Bu hastalıkta farkındalığın artırılması, tanı ve tedavinin zamanında yapılabilmesini sağlayabilir. Bu nedenle iki farklı tipteki herediter anjiyoödem hastalarımızı sunmayı planladık.

Two patients with different types of hereditary angioedema
1Medical Student Graduade 3, İstanbul Medeniyet University, İstanbul, Turkey
2Department of Pediatric Immunology and Allergy, Health Sciences University, Ümraniye Training and Research Hospital, İstanbul, Turkey
3Department of Pediatric Emergency, Health Sciences University, Ümraniye Training and Research Hospital, İstanbul, Turkey
4Department of Pediatrics, Health Sciences University, Ümraniye Training and Research Hospital, İstanbul, Turkey
Ümraniye Pediatri Dergisi 2021; 3(1): 78-80 DOI: 10.14744/upd.2022.76486

Hereditary angioedema is a rare, life-threatening disease that can be diagnosed with a good history taking, careful physical examination, and several laboratory tests. Increasing awareness of this disease can ensure timely diagnosis and treatment. Therefore, we aimed to present two patients with different types of hereditary angioedema.