Uzamış ateş ve eklem ağrıları ile başvuran 12 yaşındaki hastada spontan tümör lizis sendromu ve akut böbrek yetmezliği olgusu
1Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı, İstanbul, Türkiye
2Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi Çocuk Yoğun Bakım Bölümü, İstanbul, Türkiye
3Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi Pediatrik Hematoloji ve Onkoloji Anabilim Dalı, İstanbul, Türkiye
Ümraniye Pediatri Dergisi 2021; 3(1): 74-77 DOI: 10.14744/upd.2022.36844

Çocuk acil servislerine başvuruların en sık sebeplerinden biri onkolojik acillerdir. Hastalarda doğru tanı konulması ve uygun tedavinin düzenlenmesi hayati önem taşır. Onkolojik acillerden biri olan tümör lizis sendromu malign hücrelerin yıkılması ile gelişen bir dizi metabolik anormalliklerdir. Burada, acil servis başvurusu sırasında spontan tümör lizis sendromu ve akut böbrek yetmezliği tablosu olan, ardından Burkitt lösemi tanısı alan 12 yaşındaki hastayı sunduk. Bu olgu ile tümör lizis sendromuna yaklaşımı, tedavi seçeneklerini, klinik ve laboratuvar bozukluklarının hızlı ve dikkatli düzeltilmesinin önemini vurgulamayı amaçladık.

A case of spontaneous tumor lysis syndrome and acute renal failure in a 12-year-old patient admitted with prolonged fever and joint pain
1Department of Child Health and Diseases, Ümraniye Training and Research Hospital, İstanbul, Turkey
2Department of Pediatric Intensive Care, Ümraniye Training and Research Hospital, İstanbul, Turkey
3Department of Pediatric Hematology and Oncology, Ümraniye Training and Research Hospital, İstanbul, Turkey
Ümraniye Pediatri Dergisi 2021; 3(1): 74-77 DOI: 10.14744/upd.2022.36844

Tumor lysis syndrome is one of the most common causes of pediatric emergency visits worldwide. Here, we present a 12-year-old patient who had spontaneous tumor lysis syndrome and acute renal failure on admission to the emergency department and was subsequently diagnosed with Burkitt’s leukemia. With this case, we aimed to emphasize the approach to tumor lysis syndrome, treatment options, and the importance of rapid and careful correction of clinical and laboratory disorders.